تراکتور

ملاقات با سریع‌ترین تراکتور جهان!

به JCB Fastrac Two (عجب اسم مسخره‌ای!) یا همان سریع‌ترین تراکتور دنیا سلام کنید! رکورد این تراکتور اوایل سال جاری در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

این تراکتور اصلاح شده به رانندگی گای مارتین توانست رکورد سرعت ۲۱۷.۵۶۸ کیلومتر در ساعت (حرکت به‌صورت رفت‌وبرگشت و محاسبه سرعت متوسط) را در فرودگاه الوینگتون بریتانیا بر جای بگذارد. این تراکتور نه تنها سرعت یاد شده را ثبت کرد بلکه به حداکثر سرعت ۲۴۷.۴۷۰ کیلومتر در ساعت نیز دست یافت.

به این ترتیب تراکتور یاد شده توانست رکورد قبلی سریع‌ترین تراکتور دنیا با سرعت ۱۶۶.۷ کیلومتر در ساعت را بشکند. آن تراکتور نیز ساخته‌ی JCB و راننده‌اش نیز گای مارتین بود. پیش از پرسیدن چرایی و چگونگی ثبت این رکورد باید بدانید که اصلاً با تراکتوری عادی طرف نیستیم. ظاهراً این شرکت سازنده ماشین‌آلات ساختمانی و کشاورزی از سرعت قبلی ثبت شده راضی نبوده و بنابراین محصولی رادیکال‌تر را توسعه داده است. به‌هرحال دنیا نیازمند تراکتوری با سرعت ۲۴۰ کیلومتر در ساعت است نه؟!

همان‌گونه که تجسم می‌کنید این یک سفر فنی فوق‌العاده است که محدودیت‌های طراحی تراکتور را کاملاً جابجا نموده و به جهتی می‌برد که پیش از این هرگز وجود نداشته است. برخلاف اکثر تراکتورها، محصول JCB دارای سیستم تعلیق کامل جلو و عقب است که باعث می‌شود این تراکتور سواری بهتری در جاده داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت قیمت