تراکتور

نگاهی به تراکتورهای موجود در بازار

خرید تراکتور و لوازم مربوط به آن یک سرمایه‌گذاری قابل توجه است که برای آن باید وسواس‌گونه عمل کرد. مثلاً یک تراکتور کوچک با قیمت کم برای یک زمین نسبتاً بزرگ، ساعت‌های طولانی کشاورز را درگیر خواهد کرد. به‌علاوه تأخیر در زمان درو و کشتی که تراکتورهای کوچک باعث و بانی آن هستند، ضررهای قابل توجهی به زمین وارد خواهد آورد. از سوی دیگر تراکتور بزرگ برای زمین‌های کوچک هزینه‌های اضافی و خسارت‌های چشم‌گیری به همراه می‌آورد. بنابراین تعیین اندازه و تعداد تراکتورهای مورد نیاز برای عملیات زراعی که بتوانند در کمترین زمان کارآیی داشته باشند، قدم مهم خرید تراکتور است.

تراکتورها از نظر کارآیی به چند بخش باغی، صنعتی، شالیزاری و عمومی تقسیم می‌شوند. اما در کنار این تقسیم‌بندی کلی می‌توان به دسته‌بندی بر اساس تعداد چرخ (دو چرخ، سه چرخ و چهار چرخ) یا بر اساس نوع چرخ (لاستیکی یا زنجیری) اشاره کرد. تراکتورهای عمومی کاربردی چندگانه مانند کاشت و برداشت دارند. پس اگر به دنبال این نوع تراکتورها هستید، بهتر است به سراغ انواع ارزان‌تر بروید. خرید تراکتورهای این چنینی از سایت دیوار به راحتی امکان‌پذیر است. به عنوان مثال یک تراکتور رومانی تولید سال ۱۳۶۹ در این سایت به قیمت ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

تراکتورهای باغی را با فرمان هیدرولیکی می‌شناسند که قادر به جنب و جوش در اطراف درختان است. این مدل تراکتورها عموماً شاسی کوتاه و چرخ‌های چهارگانه متحرکی دارند. قدرت موتور تراکتورهای باغی نیازی نیست که چندان بالا باشد، بنابراین تا ۴۰ اسب بخار برای آن‌ها کافی است. خرید تراکتور باغی با چنین مشخصاتی در سایت دیوار چند آگهی را به خود اختصاص داده است که همه آن‌ها قیمتی کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان دارند. دقت داشته باشید حداقل قدرت موتور این نوع تراکتورها باید ۲۰ اسب بخار باشد. یک تراکتور چهارچرخ با موتور در این سایت به قیمت ۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته آگهی تراکتورهای باغی در این سایت محدود است و توصیه می‌شود کسانی که قصد فروش تراکتورهای خود را دارند، به این سایت رجوع کنند و آگهی بزنند.

تراکتورهای صنعتی همان‌طور که از نامشان پیداست، برای جابجایی وسیله‌های سنگین در باغ‌های بزرگ یا حتی فرودگاه‌ها و کارخانه‌ها استفاده می‌شوند. این نوع تراکتور، شاید تنها نوعی باشد که تنها برای یک زمین کشاورزی کارآیی ندارد. قاعدتاً تراکتور صنعتی قیمت بیشتری از تراکتورهای عمومی یا باغی دارند؛ با این حال اگر مشتری این مدل هستید، چندان نگران نباشید. سایت خرید و فروش اینترنتی دیوار با به حراج گذاشتن انواع مختلف تراکتورهای صنعتی نو، دست دوم یا کارکرده در حد نو با قیمت‌های متنوع خرید آن را برای شما آسان کرده است. به عنوان مثال اگر پولی حدود ۸۰ میلیون تومان دارید و در جست‌وجوی خرید تراکتور صنعتی با چنین بودجه‌ای هستید، در یک آگهی تراکتوری صنعتی چهارچرخ دوگانه‌سوز به قیمت ۸۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد. همچنین چنانچه به دنبال تراکتور ارزان‌تر با چنین کارآیی هستید، در قسمت خرید تراکتور سایت دیوار، تراکتوری مسی فرگوسن در مدل صنعتی ۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده در آگهی اشاره کرده که موتور و کمپرسور این تراکتور تعویض شده و بسیار سالم است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
دریافت قیمت